dieta
Katarzyna Michalska

Katarzyna Michalska

Zbilansowana dieta

Hasło ‘zbilansowana dieta’ na blogach związanych ze zdrowym odżywianiem zostało już chyba odmienione przez wszystkie możliwe przypadki i konteksty. Kłopot pojawia się wtedy, gdy próbujemy znaleźć odpowiedź na pytanie, czym właściwie jest taka dieta.

Zanim przejdziemy do wyjaśnienia komponentów zbilansowanej diety, przypomnijmy sobie, dlaczego jest ona bardzo ważna. Odpowiedź jest prosta: zbilansowana dieta to absolutna podstawa zdrowia i dobrego samopoczucia. To właśnie ona pomaga osiągać dobre wyniki w nauce, pracy i sporcie.

Przejdźmy jednak do konkretów!

dieta

Co to znaczy - zbilansowana dieta?​

 

W poniższym artykule nie będziemy używać słowa ‘dieta’ w kontekście chwilowej zmiany nawyków, które najczęściej opierają się na restrykcjach. Dziś jako dietę potraktujemy wszystko to, co zjadamy nawet, jeśli nie zależy nam na osiągnięciu konkretnych celów żywieniowych. Zbilansowana dieta opiera się na zdrowych produktach, które nie dostarczają organizmowi pustych kalorii, ale wszystkich składników, które są mu niezbędne do prawidłowego funkcjonowania.  To przede wszystkim:

  1. produkty pełnoziarniste,
  2. oleje roślinne,
  3. warzywa i owoce,
  4. ryby, drób, jaja,
  5. orzechy i warzywa strączkowe.

Jedz je na zdrowie!

dieta

Jakie są zasady zbilansowanej diety?

 

Każdy z nas może sam sobie ułożyć zbilansowaną dietę. Wystarczy opierać się na kilku prostych założeniach, które zakładają, że zbilansowana dieta powinna zapewniać:

  • 10-15% pełnowartościowego białka pochodzenia zwierzęcego i roślinnego,
  • 20-35% tłuszczu najlepiej roślinnego,
  • 45-55% węglowodanów, z czego maksymalnie 10% z cukrów prostych, a także minimum 30 g błonnika pokarmowego.

Ile powinieneś zjadać?

 

Zbilansowana dieta będzie wyglądać inaczej w przypadku osób zdrowych, chorych, dzieci i młodzieży, kobiet w ciąży czy osób o dużej aktywności fizycznej, ponieważ mają one inne zapotrzebowanie na energię i składniki odżywcze. W związku z tym warto skorzystać z pomocy dietetyka. W prawidłowo zbilansowanej diecie (niestety) bardzo istotną rolę odgrywa także ilość spożywanych kalorii. Jeśli nie chce się przytyć, to nie powinno się przekraczać dziennego limitu kalorycznego, natomiast aby schudnąć powinno się spożywać mniej kalorii. Skorzystaj z naszego kalkulatora, by zobaczyć, ile powinieneś zjadać.

Gdy zbilansowana dieta to za mało…

 

Skorzystaj z Burn It – skutecznej pomocy w walce z nadwagą. Ten suplement wspomaga proces odchudzania i spala tkankę tłuszczową. Dodaje energii, którą chętniej rozładujesz podczas treningu, a także zmniejsza apetyt, dzięki czemu Twoja droga do wymarzonej sylwetki może stać się szybsza i bardziej efektywna.

Jesteś osobą, która szuka motywacyjnych treści, lubi brać udział w wyzwaniach i dyskutować, o tym, co ją interesuje? Dołącz do naszej grupy na Facebooku i śledź nas na Instagramie! Codzienna porcja wiedzy skutecznie zmotywuje Cię do działania!

burn it w walce z tłuszczem

Udostępnij Post

Share on facebook
Share on twitter
Share on google
Share on linkedin
Share on pinterest

Aktualności w
Social Mediach

Aktywuj Umysł

SPAL TŁUSZCZ

Najpopularniejsze

Subskrybuj i bądź na bieżąco z nowościami

Zero spamu!

Tylko najważniejsze informacje o nowych produktach oraz specjalne promocje.

Obserwuj Nas