organizacja czasu
Katarzyna Michalska

Katarzyna Michalska

Wsparcie w organizacji czasu

Papier, apka, kalendarz elektroniczny, a może… jedno, drugie i trzecie? Organizacja czasu – sposobów na nią jest mnóstwo. Tak zwanych ‘przydasiów’, które mają Ci tę organizację ułatwić także. I pewnie myślisz, że zaserwujemy Ci teraz złoty środek, przepis na to, co zrobić, żeby Twoja organizacja czasu wreszcie zaczęła działać. Cóż… nie.


Na samym wstępie musimy Cię rozczarować (ale nie przestawaj czytać!) – nie ma jednego, uniwersalnego zestawu akcesoriów czy appek do organizacji czasu, który sprawdzi się w każdym przypadku. Dzieje się tak dlatego, że każdy z nas jest inny i każdy z nas ma inne potrzeby: od preferowanej diety, poprzez wykonywaną pracę, na stosunku do ćwiczeń fizycznych kończąc. Niby logiczne, a często o tym zapominamy. Po prostu tak jest. I tyle. 


Sposób planowania dobierz więc pod siebie. Nie ma innego wyjścia. Testuj, sprawdzaj, działaj, nie zniechęcaj się, a gwarantujemy, że znajdziesz swój unikalny zestaw, który zapewni Ci wsparcie w organizacji czasu. Na samym wstępie zastanów się, co konkretnie masz do zaplanowania i ile tego rzeczywiście jest. My wskażemy Ci kierunki i sposoby, które naszym zdaniem są warte Twojej uwagi i koncentracji, reszta zależy od Ciebie.


Przede wszystkim, zapamiętaj to raz, a porządnie – nie każdy z nas musi planować dużo. Zapełniona od góry do dołu lista “to do” wcale nie oznacza, że jest się pracowitym człowiekiem. Niektórzy tego nie potrzebują. Być może Ty też należysz do takich osób.

Jednak nie? No dobrze, zapraszamy Cię do naszego subiektywnego zestawu, który stanowi doskonałe wsparcie w organizacji czasu.

organizacja czasu

NA DOBRY POCZĄTEK - KALENDARZ

 

Ok, może się okazać, że jesteś człowiekiem, którego frustruje drobiazgowe zapisywanie każdej rzeczy i myślisz, że organizacja czasu nie jest dla Ciebie. Są jednak takie tematy – zarówno w życiu domowym, jak i zawodowym, które wymagają konkretnego terminu. Wizyta u lekarza, wywiadówka, spotkanie z przyjaciółką, deadline ważnego projektu, drzemka… W każdej z tych sytuacji z pomocą przychodzi… kalendarz! Do wyboru jest ich mnóstwo – papierowe, elektroniczne, kalendarze wbudowane w telefon, kalendarze wbudowane w maile… wybierz odpowiedni dla siebie. Taki, który nie będzie Cię wkurzał. I którego z przyjemnością będziesz używał.

organizacja czasu

CO MAM ZROBIĆ VS. CZEGO CHCĘ - PLANNER

 

Planner to mocne słowo i absolutna podstawa leżąca u dołu mistycznej piramidy zwanej ‘dobra organizacja czasu’. To słowo, które wywołuje też oczywiście konkretne skojarzenia. Używając go mamy na myśli po prostu zeszyt (może być ozdobny, jeśli tak lubisz), który pomoże Ci w bieżącym funkcjonowaniu. To w nim możesz zapisywać swoje plany na najbliższy (oraz dalszy) czas, listy rzeczy do zrobienia, notatki, terminy i pomysły, które mogą przydać się w (nie)dalekiej przyszłości. Planner ma być Twój. To taki Twój drugi mózg, który zapełniasz wszystkim tym, o czym nie chcesz pamiętać w danej chwili.

Oczywiście, korzystanie z plannera wymaga pewnego rodzaju samodyscypliny, ale gdybyśmy mieli wskazać na jedną rzecz z tej listy, którą naprawdę warto przetestować,, to byłby to właśnie on. Dobry planner to taki, z którego będziesz korzystać. Ale naprawdę korzystać. Co to znaczy? Zaglądać, sprawdzać, aktualizować. Jeśli masz obawy przed tym, by zapisywać i planować wszystko, co tylko przychodzi Ci do głowy, to pomyśl, że dzięki temu o niczym nie zapomnisz i będziesz mieć zawsze spokojną głową.

organizacja czasu

A MOŻE APPKA?

 

Aplikacje to nie lada gratka dla wielbicieli elektroniki. Większość z nich ma to do siebie, że jest prosta i maksymalnie ułatwia wszystko to, co oferuje planner: ułatwia tworzenie list, wysyła powiadomienia i przypomina Ci np. o nawykach, nad którymi chcesz pracować.
Na jakie aplikacje szczególnie mocno warto zwrócić uwagę, jeśli chce się sprawić, że organizacja czasu będzie przyjemnością?

  1. POCKET – aplikacja do zapisywania artykułów, na które natykasz się w internecie, a które chciałbyś w przyszłości przeczytać. Pozwala wykorzystać wolny, niezaplanowany czas np. w kolejce w sklepie. Unikniesz dzięki niej stresu, że marnujesz sobie życie na czekanie.
  2. WORKTIME – pozwala mierzyć i zarządzać czasem. Dzięki niej dowiesz się, ile czasu zajmują Ci konkretne projekty i zadania. Szczególnie świetnie sprawdza się u osób, które rozliczają się z klientami za godzinowe stawki.
  3. EVERNOTE – taki notatnik tylko w telefonie. Pozwala odciążyć pamięć i gromadzić w jednym miejscu informacje na temat naszego funkcjonowania. Miniplanner, tylko taki, w którym nie możesz rysować ręcznie szlaczków.  To właściwie jedyny minus.
  4. TODOIST – jak sama nazwa wskazuje: lista zadań do zrobienia. Jest bardzo minimalistyczna i ma estetyczny interfejs. Absolutny must have, jeśli planowanie zadań na kartce u Ciebie się nie sprawdza!

Organizacja czasu to jednak nie wszystko… ważna jest także koncentracja na zadaniach do wykonania. Bez tego ani rusz. 

 

Jeśli czujesz, że ilość rzeczy w Twoim życiu Cię przytłacza, a Twoja zdolność do koncentrowania się na tym traci, to warto sięgnąć po odpowiednią suplementację. Wypróbuj Active Mind – suplement diety pomagający walczyć ze stresem i poprawiający koncentrację. Obserwuj nas na Instagramie i dołącz do naszej grupy na facebooku, która zrzesza ludzi chcących od życia więcej i bardziej!

Active Mind na koncentrację

Udostępnij Post

Share on facebook
Share on twitter
Share on google
Share on linkedin
Share on pinterest

Aktualności w
Social Mediach

Aktywuj Umysł

SPAL TŁUSZCZ

Najpopularniejsze

Subskrybuj i bądź na bieżąco z nowościami

Zero spamu!

Tylko najważniejsze informacje o nowych produktach oraz specjalne promocje.

Obserwuj Nas