sen20
Katarzyna Michalska

Katarzyna Michalska

Sen i jego wpływ na koncentrację

Czy sen ma duży wpływ na koncentrację? Intuicyjnie każdy z nas czuje, że tak i ma rację: oczywiście, że ma! Badania jednoznacznie wskazują, że już jedna nieprzespana noc wpływa na nasze zdolności do przyswajania informacji, wykonywania zadań oraz skupienie. Ma też niebagatelny wpływ na samopoczucie. W końcu komu chciałoby się pracować czy uśmiechać w momencie, w którym jedyne o czym marzymy, to położenie się do łóżka i zaśnięcie.

Czy sen jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu?

Oto jest pytanie! A odpowiedź na nie brzmi… jasne, że tak! W trakcie snu odnowie ulegają uszkodzenia powstające w obrębie mózgu w ciągu dnia oraz regenerują się kluczowe układy w naszym ciele: immunologiczny, nerwowy i mięśniowy. Niedostateczna ilość snu bardzo mocno zaburza koncentrację: niewyspany organizm dąży do tego, by zasnąć i odpocząć, przez co Ty nie jesteś w stanie wykonywać swoich zadań i tylko się frustrujesz. Wypijasz kolejną kawę lub energetyka, a to nic nie daje….

Sen a pamięć

 

Pewnie zauważyłeś, że po nieprzespanej nocy myślenie idzie Ci zdecydowanie wolniej. Dzieje się tak dlatego, że różne fazy snu polepszają różne rodzaje pamięci: sen wolnofalowy wspomaga pamięć deklaratywną, faza REM wspiera pamięć proceduralną, która odpowiada za nasze skupienie się na wykonywanych czynnościach. Badania wskazują także, że ludzie lepiej radzą sobie na testach pamięciowych po tym, jak pozwolą sobie na sen pomiędzy uczeniem się a testem.

Sen a koncentracja

 

Podczas badań, ponad 85% respondentów, którzy nie spali wystarczająco długo poprzedniej nocy, stwierdziło, że wpływa to negatywnie na ich nastrój, dla 72% – nieprzespana noc miała wpływ na ich życie rodzinne lub obowiązki, a u 68% badanych – znacząco niewyspanie znacząco utrudniło im to życie towarzyskie. Pod skórą czujemy, i nie potrzebna jest nam do tego ankieta, że im bardziej wypoczęty organizm, tym łatwiej stawimy czoła wyzwaniom w ciągu dnia oraz unikniemy irytacji związanej z niewyspaniem. Co więcej, dodatkowy stres związany z wolniejszym wykonywaniem zadań w pracy powoduje błędne koło: zdenerwowanie powstrzymuje przed zaśnięciem, co skutkuje kolejnym stresującym dniem.

Sen na znaczący wpływ na nasz organizm: funkcjonowanie mózgu, samopoczucie, kondycję fizyczną, zdolność do uczenia się, Gdy mózg jest wyspany, zwiększa się więc nasza sprawność umysłowa i zdolność do koncentracji. Nie zaniedbujmy tego aspektu naszego funkcjonowania!

JEŚLI SZUKASZ SKUTECZNEGO WSPARCIA W POPRAWIENIU KONCENTRACJI SIĘGNIJ PO ACTIVE MIND

Czujesz, że łatwo tracisz uwagę i nie potrafisz zasnąć w ciągu nocy? Sięgnij po Active Mind! Ten suplement to skuteczna pomoc w poprawie jakości Twojego codziennego życia. Starannie dobrane składniki  korzystnie wpływają na Twoją koncentrację, zmniejszają uczucie zmęczenia i pomogą Ci się wyciszyć.

Jesteś osobą, która szuka motywacyjnych treści, lubi brać udział w wyzwaniach i dyskutować, o tym, co ją interesuje? Dołącz do naszej grupy na Facebooku i śledź nas na Instagramie! Codzienna porcja wiedzy skutecznie zmotywuje Cię do działania!

Active Mind na koncentrację

Udostępnij Post

Share on facebook
Share on twitter
Share on google
Share on linkedin
Share on pinterest

Aktualności w
Social Mediach

Aktywuj Umysł

SPAL TŁUSZCZ

Najpopularniejsze

Subskrybuj i bądź na bieżąco z nowościami

Zero spamu!

Tylko najważniejsze informacje o nowych produktach oraz specjalne promocje.

Obserwuj Nas