mity na temat odchudzania
Katarzyna Michalska

Katarzyna Michalska

Odchudzanie – obalamy największe mity!

Gdy rozpoczynamy odchudzanie często popełniamy szereg błędów, które sprawiają, że zamiast chudnąć… tyjemy! Niestety, tak to wygląda. Dlatego zebraliśmy dla Was najpopularniejsze mity dotyczące walki o piękną sylwetkę i rozprawiliśmy się z nimi!

odchudzanie - pierwszy mit

MIT NUMER 1:
Żeby schudnąć muszę przestać jeść

 

Nasze organizmy w gruncie rzeczy niewiele zmieniły się od czasów, gdy mieszkaliśmy w jaskiniach i polowaliśmy na zwierzęta. Wtedy pokarm nie był dostępny do kupienia w sklepach, a my nie przyjmowaliśmy go regularnie. Co to w praktyce oznaczało? W momencie, gdy nie było co jeść nasz organizm przechodził w tryb spoczynku i… przestawał spalać tkankę tłuszczową. Wszystko to po to, by dłużej przetrwać. Tak dzieje się i teraz, gdy zaczynasz się głodzić czyli jesz zdecydowanie poniżej swojego PPC – spalanie tkanki tłuszczowej zostaje zahamowane. Odchudzanie oparte na głodowaniu? Mówimy mu stanowcze nie!

odchudzanie mit drugi

MIT NUMER 2:
Niezdrowe jedzenie tuczy

 

Tuczy nadmiar kalorii, a nie jakikolwiek pokarm! Jeśli będziesz jadł każdego dnia pięć ton sałaty, to także przytyjesz. Zamiast odrzucać ze swojego jadłospisu wszystkie pyszne potrawy, bez których nie wyobrażasz sobie życia, lepiej po prostu ogranicz ich liczbę. Co to w praktyce oznacza? Zamiast blaszki ciasta – jeden kawałek, zamiast paczki chipsów – garść. Odchudzanie ma być przyjemnością, a nie katorgą.

MIT NUMER 3:
Żeby odchudzanie było skuteczne, muszę jeść tylko produkty light

 

Oczywiście, produkty light z uwagi na obniżoną zawartość cukru są dobrą alternatywą dla tradycyjnych przekąsek, ale nie oznacza to, że zawsze musisz po nie sięgać. Przy utracie wagi najlepiej kierować się zdrowym rozsądkiem i we wszystkim zachowywać umiar. Staraj się, żeby Twoje posiłki były jak najzdrowsze (dodawaj do nich niskokaloryczne warzywa, zrezygnuj z tłustych sosów), ale nie rezygnuj z pizzy tylko dlatego, że nie jest ona light. Wlicz ją po prostu w swój bilans kaloryczny.

odchudznie mit czwarty

MIT NUMER 4:
Wystarczy nie jeść po 18.00 żeby tracić kilogramy

 

Nawet najstarsi górale wiedzą, że  po godzinie 18.00 każda kaloria zamienia się natychmiast w tłuszcz, a te zjedzone, dajmy na to o 17.58 mężczyznom idą w mięśnie, a kobietom w pośladki. Przynajmniej tak twierdzi wszechpotężny internet. Niestety prawda nie wygląda aż tak kolorowo – jeśli przed godziną 18.00 będziesz spożywać dużo kalorii to przytyjesz. Oczywiście – odchudzanie oparte na objadaniu się przed snem nie będzie efektywne chociażby dlatego, że sen ma ogromny wpływ na nasz organizm, ale sukces tkwi nie w niejedzeniu wieczorem lecz w przyjmowaniu odpowiedniej dawki kalorii.

Burn It to skuteczna pomoc w walce z nadwagą. Wspomaga proces odchudzania i spala tkankę tłuszczową. Dodaje energii, którą chętniej rozładujesz podczas treningu, a także zmniejsza apetyt, dzięki czemu Twoja droga do wymarzonej sylwetki może stać się szybsza i bardziej efektywna.

burn it w walce z tłuszczem

Udostępnij Post

Share on facebook
Share on twitter
Share on google
Share on linkedin
Share on pinterest

Aktualności w
Social Mediach

Aktywuj Umysł

SPAL TŁUSZCZ

Najpopularniejsze

Subskrybuj i bądź na bieżąco z nowościami

Zero spamu!

Tylko najważniejsze informacje o nowych produktach oraz specjalne promocje.

Obserwuj Nas