płaski brzuch
Katarzyna Michalska

Katarzyna Michalska

Najpopularniejsze ćwiczenia na płaski brzuch

Ćwiczenia na płaski brzuch są niezbędne!

Jeśli chcesz popracować nad jego wyglądem i chcesz pozbyć się denerwującej Cię oponki, musisz ćwiczyć. Płaski brzuch nie przyjdzie tak łatwo.

Niestety wymaga to wysiłku, czasu oraz wiedzy, która jest gwarantem, by przynieść oczekiwane efekty.

Ale w końcu czego się nie robi dla płaskiego brzucha prawda?

ćwiczenia na płaski brzuch

Prawda jest taka, że na wystający brzuch sami pracujemy.

 

Niezdrowe jedzenie, brak ruchu, oglądanie godzinami Netflixa, alkohol popijany wieczorami… Wszystko to sprawia, że trudno jest nam utrzymać ładną i co ważniejsze – zdrową sylwetkę. Każdy przecież chce mieć płaski brzuch.

Nie załamuj się jednak – im później zaczniesz, tym później zobaczysz oczekiwane efekty. Zacznij już teraz!Na pewno gdy myślisz o ćwiczeniach na płaski brzuch, na myśl przychodzą Ci brzuszki. Oczywiście, są one przydatne, ale pamiętaj, że ćwiczenia na mięśnie brzucha to nie wszystko! Jeśli masz sporo nadprogramowych kilogramów, najpierw musisz spalić tłuszcz, a przecież nie da się go zrzucić tylko z jednej części ciała. Połącz więc ćwiczenia na płaski brzuch ze zdrową dietą i przynajmniej jedną sesją cardio w tygodniu. Efekty takich działań przyjdą szybciej niż myślisz!

brzuszki na płaski brzuch

Tradycyjne brzuszki

 

Tradycyjne brzuszki to najlepszy sposób na to, by wzmocnić mięśnie brzucha. Jak je prawidłowo wykonać?

  1. Połóż się na macie do ćwiczeń. Plecy mają być ułożone płasko i ściśle przylegać do podłoża. Kolana skieruj w stronę sufitu ze stopami ułożonymi płasko na podłodze.

  2. Ręce trzymaj przy głowie, tak by jedynie minimalnie dotykać dłońmi karku. W ten sposób uzyskasz wsparcie dla głowy i szyi, ale nie będziesz ciągnąć szyi w trakcie wykonywania ćwiczenia.

  3. Weź wdech. Pozostań z ramionami na podłodze w trakcie nabierania powietrza.

  4. Podnieś tułów w trakcie wydechu. Ciągnij mięśnie brzucha w kierunku kręgosłupa, by to właśnie one wykonywały pracę zamiast pleców, ramion czy łopatek.

  5. Nie ciągnij głowy rękami! To bardzo popularny błąd, przez który co najwyżej nabawisz się bólu karku.

  6. Powoli opuść się z powrotem na podłogę. 

Ile powtórzeń masz wykonać? Tyle ile dasz radę. Nie mniej jednak niż  10.

brzuszki z nogami w górze na płaski brzuch

Brzuszki z nogami w górze

 

Kolejnym ćwiczeniem, które działa na mięśnie brzucha są brzuszki z nogami uniesionymi w górze. Niech nie zmyli Cię opis tego ćwiczenia! Wcale nie jest ono proste!

Jak je prawidłowo wykonać?

  1. Połóż się na plecach, wyprostuj nogi i unieś je pionowo do góry. Dłonie delikatnie połóż na karku. Nie splataj ich.

  2. Napnij mięśnie brzucha i unieś tułów w kierunku wyprostowanych nóg. Wraz z wydechem wróć do pozycji wyjściowej. 

  3. Pamiętaj o tym, by nie ciągnąć głowy rękami.

  4. Mięśnie brzucha powinny być przez cały czas napięte. Jeśli nie możesz się skoncentrować zamknij oczy i myśl o napiętych mięśniach.

scyzoryki na płaski brzuch

Scyzoryki

 

To bardzo proste ćwiczenie i jest niezastąpione przy wzmacnianiu mięśni brzucha. Na pewno wykonywałaś je na lekcjach w-f.

Jak skutecznie je wykonać?

  1. Połóż się na plecach, wyprostuj nogi oraz ramiona nad głową.

  2. Weź wdech, jednocześnie unieś nogi do kąta 45º i przenieś proste ramiona górą w stronę stóp. Pośladki powinny cały czas przylegać do maty.

  3. Opuść ciało napinając mięśnie brzucha. 

Powtarzaj tę czynność przynajmniej 20 razy.

Lubisz desery?
Kto nie lubi!

Zanim pobiegniesz jednak po kawałek ciasta zostań z nami jeszcze przez chwilę.

Najlepsze ćwiczenie na płaski brzuch i nie tylko?

deska na płaski brzuch

Deska

 

Na deser przygotowaliśmy dla Ciebie czwarte, ekstra ćwiczenie, które wzmocni nie tylko mięśnie brzucha, ale też całe Twoje ciało!

Mowa oczywiście o znienawidzonej przez wszystkie trenujące osoby desce.

  1. Uklęknij na macie.

  2. Zegnij ręce w łokciach pod kątem prostym i oprzyj się na przedramionach. Niech Twoje barki znajdują się dokładnie nad dłońmi.

  3. Opierając się na palcach stóp unieś tułów. Mocno napnij mięśnie całego ciała

  4. Kluczowe jest to, by Twoje ciało pozostało w linii prostej.

Wytrzymaj przynajmniej 30 sekund. W końcu zależy Ci na tym, aby mieć płaski brzuch, prawda?

JEŚLI SZUKASZ SKUTECZNEGO WSPARCIA SIĘGNIJ PO BURN IT!

Burn It to skuteczna pomoc w walce z nadwagą. Wspomaga proces odchudzania i spala tkankę tłuszczową. Dodaje energii, którą chętniej rozładujesz podczas treningu, a także zmniejsza apetyt, dzięki czemu Twoja droga do wymarzonej sylwetki może stać się szybsza i bardziej efektywna.

burn it w walce z tłuszczem

Udostępnij Post

Share on facebook
Share on twitter
Share on google
Share on linkedin
Share on pinterest

Aktualności w
Social Mediach

Aktywuj Umysł

SPAL TŁUSZCZ

Najpopularniejsze

Subskrybuj i bądź na bieżąco z nowościami

Zero spamu!

Tylko najważniejsze informacje o nowych produktach oraz specjalne promocje.

Obserwuj Nas