Kobieta krzycząca z przerażenia, że musi wykonać tyle zadań naraz - multitasking
MATEUSZ PAWLIKOWSKI

MATEUSZ PAWLIKOWSKI

Multitasking – Intensywny wysiłek psychiczny dla Twojego mózgu!

W kwestii wielozadaniowości nie będziemy owijać w bawełnę:

Multitasking zabija Twój mózg!

Nie ma w tym stwierdzeniu ani krzty przesady! Pomyśl przecież, jaki jest to intensywny wysiłek psychiczny dla Twojego organizmu: myślenie o kilku rzeczach na raz i… robienie tych rzeczy to właśnie multitasking

Zmartwiona kobieta pochylająca się nad laptopem z natłoku zadań - multitasking, intensywny wysiłek psychiczny

Multitasking - czy tak intensywny wysiłek psychiczny działa pozytywnie na Twój mózg?

 

Oczywiście, za chwilę pojawi się cała rzesza ludzi mówiących o tym, że nie ma nic złego w robieniu dwóch rzeczy jednocześnie: pewnie wielu z nas potrafi prasować i jednocześnie oglądać film albo rozmawiać przez telefon. Szkopuł tkwi w tym, że na raz możesz robić jedynie rzeczy, które wykonujesz mechanicznie, czyli takie, które robiłeś już setki tysięcy razy. Niestety, nawet sposoby na poprawę koncentracji w tym przypadku nie pomogą. Tego nie przeskoczysz. Nie słuchaj ludzi, którzy mówią, że obecnie intensywny wysiłek psychiczny to jedyna droga do osiągnięcia sukcesu zawodowego. Tak naprawdę jest to droga do osiągnięcia wielkiej porażki.

Prawda wygląda tak, że w przypadku czynności wymagających od nas skupienia wcale nie jesteśmy jak komputery: skupić jesteśmy się w stanie w jednej chwili tylko na jednej rzeczy.

Gdy odbierasz telefon i jednocześnie odpisujesz na e-mail to… albo rozmawiasz przez telefon albo odpisujesz na e-mail. Albo albo. W tym temacie nie ma kompromisów.

Bezsilny mężczyzna w tle sterty segregatorów, rozmawiający przez dwa telefony - multitasking, widać intensywny wysiłek psychiczny

Intensywny wysiłek psychiczny - jak multitasking wpływa na Twój mózg.

 

Multitasking sprawia, że Twój mózg musi niemal co chwilę przełączać swoją uwagę z jednego zadania na drugie, co z kolei prowadzi do tego, że żadnego ze swoich zadań nie wykonuje w pełni efektywnie, a Ty szybko tracisz zapał ze względu na intensywny wysiłek psychiczny. Jeśli podczas robienia ważnej prezentacji co chwilę sprawdzasz skrzynkę pocztową, to obniżasz swoją efektywność i każdorazowo musisz sprawdzać poprawność wpisywanych danych lub korygować mimowolnie popełnione błędy. W efekcie tracisz swój cenny czas na robienie dwa razy tego samego. Już teraz widzisz, jaki to jest intensywny wysiłek psychiczny dla Twojego mózgu? Mamy taką nadzieję.

Pewnie nie ucieszysz się, jeśli powiemy Ci, że multitasking może nawet zrujnować Twoją karierę. U osób, które długotrwale pracują w takiej formule stwierdzono zdecydowane obniżenie wydajności i możliwość wykonania mniejszej liczby zadań.

Kalendarz w którym kobieta planuje swoje cele zamiast wykonywać multitasking

Intensywny wysiłek psychiczny - jak się przed nim bronić?

 

Przede wszystkim pamiętaj o jej konsekwencjach. Multitasking zrujnował życie zawodowe wielu osób, a Ty chyba nie chcesz należeć do tego samego grona? Wdróż te wskazówki, by pracować bardziej efektywnie:

  1. Po rozpoczęciu pracy sprawdź pocztę i ustal priorytety.
  2. Wyłącz skrzynkę pocztową i nie otwieraj jej przed południem.
  3. Zjadaj posiłek w innym miejscu niż Twoje stanowisko pracy.
  4. Nie odbieraj telefonu podczas wykonywania ważnych zadań.
  5. Nie deklaruj pomocy innym jeśli masz swoje zaległe zadania.
  6. Pracuj techniką pomodoro i przez 25 minut pracy skupiaj się tylko na jednym zadaniu jednocześnie. Brzmi jak science-fiction? Wprowadź do swojego życia na stałe ćwiczenia poprawiające koncentrację.
  7. Wysypiaj się. Brak snu wpływa bardzo negatywnie na koncentrację.

Konsekwentnie trzymaj się tych zasad jeśli zależy Ci na Twoim zdrowiu i karierze. Intensywny wysiłek psychiczny naprawdę jest niezdrowy i mocno obciążający, a jego skutki będą rzutowały na wiele dziedzin Twojego życia.

JEŚLI SZUKASZ SKUTECZNEGO WSPARCIA W POPRAWIENIU KONCENTRACJI SIĘGNIJ PO ACTIVE MIND

 

W dzisiejszym, pełnym rozpraszaczy i pędu za kolejnymi zadaniami świecie,  nie jest trudno o utratę uwagi. Active Mind  to skuteczna pomoc w poprawie jakości Twojego codziennego życia. Starannie dobrane składniki naszego suplementu korzystnie wpływają na Twoją koncentrację, zmniejszają uczucie zmęczenia i pomogą Ci się wyciszyć.

Active Mind na koncentrację

Udostępnij Post

Share on facebook

Aktualności w
Social Mediach

Aktywuj Umysł

SPAL TŁUSZCZ

Najpopularniejsze

Subskrybuj i bądź na bieżąco z nowościami

Zero spamu!

Tylko najważniejsze informacje o nowych produktach oraz specjalne promocje.

Obserwuj Nas