koncentracja
Mateusz Pawlikowski

Mateusz Pawlikowski

Koncentracja – 3 ćwiczenia na jej poprawę

Jeśli masz problemy ze skupieniem uwagi, to nie martw się! Nie jesteś sam. Niestety dekoncentracja dotyka prawie każdego, a przecież to koncentracja jest kluczem do sukcesu. Zanim przejdziemy do ćwiczeń, które pomogą Ci skupić się na tym, co dla Ciebie ważne, zastanówmy się nad tym, czym właściwie jest skupienie uwagi. Najprościej rzecz ujmując, jest to robienie tylko jednej rzeczy na raz i tylko o tej jednej rzeczy myślenie. Mocno skoncentrowany jesteś przede wszystkim w chwilach stresu. Łatwo nam wtedy o zachowanie tak zwanej “czystości myśli”. Niestety, myślimy wtedy o naszym stresorze a nie o przyjemnych rzeczach.

Powodów utraty uwagi jest wiele. Najpopularniejsze z nich (i jednocześnie najtrudniejsze do wyeliminowania) to rozpraszacze, takie jak powiadomienia z telefonu czy SMS-ów, nieporządek wokół nas, bezsenność, nadmiar obowiązków na liście ‘to do’ lub paradoksalnie brak planu oraz pośpiech. 

Aby polepszyć umiejętność skupiania się, należy zacząć od eliminacji rozpraszaczy. Nie mniej jednak, nie na wszystkie z nich mamy wpływ – nie powiesz przecież swoim dzieciom, żeby nie wołały Cię, gdy pracujesz zdalnie, bo i tak nie posłuchają. Jeśli pracujesz w mediach społecznościowych, to także trudno o wyłączenie powiadomień. Takich sytuacji jest wiele. I nie ma w nich niczego złego.

Na szczęście koncentrację można wzmacniać za pomocą prostych ćwiczeń. Wypróbuj je, a już po kilku dniach zauważysz pierwsze efekty! Podstawa to systematyczność. Nie załamuj się i nie rezygnuj z ćwiczeń.

Młody mężczyzna grający w sudoku

Ćwicz pamięć

 

Nasz mózg to mięsień, niećwiczony znika. No dobrze, może nie znika, ale na pewno działa gorzej. Graj sam ze sobą w skojarzenia – rysuj mapy myśli podczas pracy i nauki, twórz akronimy, czytając gazetę czy książkę staraj się zapamiętywać krótkie fragmenty na wyrywki. Próbowałeś sudoku lub gry w szachy? A może po prostu zwykłych krzyżówek? Tego typu rozrywki, choć mniej spektakularne niż sporty drużynowe, mają ogromny (pozytywny!) wpływ na koncentrację.

Zamyślona kobieta

Wizualizuj i projektuj

 

Staraj się jak najwięcej rzeczy zapamiętywać za pomocą obrazków i skojarzeń. Mogą to być słówka z innego języka, zadania na dany dzień, formułki i definicje, adresy, numery telefonów… co tylko przyjdzie Ci do głowy (może oprócz PIN-ów do kart płatniczych obcych Ci osób). Szukaj między tymi wszystkimi danymi związków – notuj je, myśl o nich podczas mechanicznych czynności, twórz połączenia przyczynowo-skutkowe. Notatki wizualne oraz mapy myśli to doskonały sposób na aktywację umysłu, która na dodatek jest przyjemna. Jeśli nie potrafisz rysować to twórz po prostu proste, schematyczne rysunki lub komiksy.

Kobieta i mężczyzna ćwiczą jogę na plaży

Trenuj uważność

 

Trenowanie uważności to nic innego, jak skupianie się na tym, co jest tutaj i teraz. Pewnie nie i nie dwa zdarzyło Ci się rozpamiętywać przeszłość czy decyzje, które podjąłeś albo martwić się przyszłością. To bez sensu! Twoje życie ucieka Ci przez palce teraz. Usiądź raz dziennie na krześle i przez 10 minut skupiaj się na tym, gdzie obecnie jesteś. Nie na tym co było czy będzie, ale na tym, co dzieje się w czasie rzeczywistym. Możesz poświęcić temu ćwiczeniu czas przed snem.

W dzisiejszym, pełnym rozpraszaczy i pędu za kolejnymi zadaniami świecie,  nie jest trudno o utratę uwagi. Active Mind to skuteczna pomoc w poprawie jakości Twojego codziennego życia. Starannie dobrane składniki naszego suplementu korzystnie wpływają na Twoją koncentrację, zmniejszają uczucie zmęczenia i pomogą Ci się wyciszyć.

Jeśli szukasz skutecznego wsparcia w poprawieniu koncentracji, sięgnij po Active Mind

jesień a koncentracja

Udostępnij Post

Share on facebook
Share on twitter
Share on google
Share on linkedin
Share on pinterest

Aktualności w
Social Mediach

Aktywuj Umysł

SPAL TŁUSZCZ

Najpopularniejsze

Subskrybuj i bądź na bieżąco z nowościami

Zero spamu!

Tylko najważniejsze informacje o nowych produktach oraz specjalne promocje.

Obserwuj Nas