5 sposobów na spokojny sen
Katarzyna Michalska

Katarzyna Michalska

5 sposobów na spokojny sen

Rozpaczliwie szukasz sposobów na spokojny sen i… nic? Wstajesz po nieprzespanej nocy i już od samego rana czujesz, że masz zły humor? Nawet kawa nie potrafi postawić Cię na nogi, więc sięgasz po energetyki, które nie powinny znajdować się w zdrowej diecie

Pewnie w czasie nocy dużo myślisz: o tym, co działo się w przeszłości, o tym, że powinieneś już dawno schudnąć, że zawalasz treningi… jednym słowem – Twoje myśli nie dają Ci spokoju!

(Nie) spokojny sen - skutki?

(Nie) spokojny sen - skutki?

Zaburzenia snu to jedne z najczęstszych dolegliwości zdrowotnych. Aż 64% społeczeństwa deklaruje, że ma problemy ze snem. Częściej (co nie dziwi!) doświadczają ich kobiety niż mężczyźni. Źle przespane noce odbijają się na całym naszym życiu – w końcu przesypiamy niemal ⅓ naszego życia! Bezsenność wpływa na kondycję ciała (gorsze wyniki na siłowni!), umysłu (problemy z koncentracją!) oraz powoduje otyłość, demencję, cukrzycę, a nawet… depresję! Jeśli chcesz mieć dobre życie, to zadbaj o swój sen, bo to właśnie on wpływa na Twoją codzienną egzystencję.

Spokojny sen - dlaczego jest ważny?

Spokojny sen – dlaczego jest ważny?

 

Na pewno znasz kogoś, kto twierdzi, że sen jest dla mięczaków albo że wyśpi się po śmierci. Jasne, tylko, że ta śmierć w przypadku niedosypiania przyjdzie wcześniej. Sen to jedna z podstawowych potrzeb fizjologicznych naszego organizmu: odpowiada za samopoczucie, koncentrację, pamięć, zdolność logicznego myślenia, a nawet wygląd cery oraz włosów.

Podczas snu nasilają się procesy regeneracyjne całego organizmu. Odpoczywa wtedy każda pojedyncza komórka naszego ciała. To podczas snu nasz mózg się restartuje. Jeśli zastanawiasz się, ile powinieneś spać, to odpowiedź jest bardzo prosta: tyle, ile potrzebujesz. Dorosłe osoby najczęściej potrzebują 7-8 godzin snu.

5 sprawdzonych sposobów na spokojny sen

5  sprawdzonych sposobów na spokojny sen


Poniżej znajdziesz proste i efektywne techniki, które skutecznie poprawią jakość Twojego snu i sprawią, że spokojny sen przestanie być niemożliwym do realizacji marzeniem. Poczujesz się dzięki nim wypoczęty, będziesz zasypiał szybko i budził się szczęśliwy oraz kreatywny.

  1. Rozdziel sen i wypoczynek od pracy grubą kreską
    Jeśli chcesz wreszcie zapaść w spokojny sen, to zaznacz sobie tak zwane okna snu czyli stałe pory wstawania i kładzenia się spać. Nie zapomnij także o wyznaczeniu sobie konkretnej godziny, po której wyłączasz komputer i telefon. Nie pracuj także w łóżku ani sypialni. Łóżko służy do spania,  nie do pracy.

  2. Jedz lekko i odpowiednio wcześniej
    Nie objadaj się przed pójściem spać a ostatni posiłek zjedz 2-3 godziny przed położeniem się do łóżka. Wiesz, dlaczego? Ma to związek z temperaturą wnętrza ciała, która zaczyna spadać w miarę zbliżania się pory snu. Jest to regulowane zegarem biologicznym i potęguje bezsenność. Jeśli jesz bezpośrednio przed pójściem spać, to Twoje jelita zamiast się regenerować ciężko pracują.


  3. Nie stresuj się
    Przed pójściem spać powinieneś wyłączyć swój dzień i wszystkie problemy związane z Twoimi zadaniami. W tym celu zachęcamy Cię do zapisywania listy zadań, z którymi będziesz musiał się zmierzyć następnego dnia. Chodzi o to, żebyśmy nie myślał o nich przed snem i aby nie kłębiły Ci się w głowie niepotrzebne myśli.

  4. Uprawiaj sport!
    Nawet 20-30 minut ćwiczeń dziennie poprawi jakość Twojego snu i ogólne samopoczucie. W czasie treningu produkujesz endorfiny, które obniżają poziom stresu i zmniejszają ryzyko depresji oraz nerwowości. Intensywnie ćwicz w godzinach porannych i popołudniowych, wieczorem ostry trening nie jest wskazany.

  5. Melisa
    Kilka godzin przed snem odstaw kawę i herbatę, a także napoje energetyzujące, które pobudzą Cię i nie dadzą Ci spokojnie zasnąć. W zamian napij się melisy bądź specjalnie skomponowanej herbatki na sen
    .

Dołącz do naszej grupy na facebooku zrzeszającej osoby, którą lubią (i chcą!) o siebie zadbać! Obserwuj też nasz profil na Instagramie i fanpage Facebookowy! Znajdziesz tam mnóstwo inspiracji i ciekawostek dotyczących zdrowego trybu życia oraz pielęgnacji!

Udostępnij Post

Share on facebook
Share on twitter
Share on google
Share on linkedin
Share on pinterest

Aktualności w
Social Mediach

Aktywuj Umysł

SPAL TŁUSZCZ

Najpopularniejsze

Subskrybuj i bądź na bieżąco z nowościami

Zero spamu!

Tylko najważniejsze informacje o nowych produktach oraz specjalne promocje.

Obserwuj Nas